< --- Terug naar het menu

Beelddenken/visueel leren

Leerproblemen anders aanpakken met de training. "Ik leer anders".
Direct resultaat.

Uit onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de leerstof die meestal in woorden aangeboden wordt, niet begrepen en onthouden. De meeste mensen (± 95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert in beelden. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op 'verkeerde' wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je hoe je deze techniek kunt toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.

Direct resultaat. De leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Deze leermethode is bewezen effectief. 

De training is voor leerlingen die problemen hebben met:

  • Taal: spelling, lezen.
  • Rekenen: tafels, plus-en minsommen.
  • Onthouden van informatie.
  • Concentratie.
  • Organisatie en/of klokkijken.


Denk je aan het woord STOEL. Wat zie je?
Zie je letters S-T-O-E-L of een plaatje?

Training basisschool "Ik leer anders" leert je om informatie te vertalen naar JOUW informatiesysteem: visueel. Dit kan je (in de toekomst) ook toepassen op vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, buitenlandse talen enzovoort.

Inhoud training (± 6 tot 8 sessies): het kan voorkomen dat er meer of minder sessies nodig zijn.
Doelstellingen vooraf bespreken.
Informatiesysteem testen en leerstrategie bepalen.
Basis informatie leren via beelddenken:

  • Informatie op de juiste wijze ordenen (beter onthouden).
  • Alfabet en woorden (dictee).
  • Cijferveld, tafels en automatiseren van sommen.
  • Klokkijken.

 


< --- Terug naar het menu

Namaste Webdesign